انرژی خورشیدی-آفتاب الکتریک

مطالب علمی&آموزشی-خبری-دینی-انرژی های نو-برق خورشیدی
 
روزه ماه مبارک رمضان
ساعت ٩:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/۳/٢٩ : توسط : عبدالرضا صادقی-09177196296

خداوند در سوره بقره آیه 187  میفرماید: بخورید و بیاشامید تا رشته سپید صبح از رشته سیاه شب آشکار شود(طلوع فجر) سپس روزه را تا شب تکمیل کنید.

فوائد روزه:
همانگونه که روزه جسم انسان را پاک و تصفیه و سلامت می کند .از بعد معنوی هم روح و قلب آدمی را پاک و سالم و به خداوند نزدیکتر و با همنوع مهربان تر می کند. زیرا بشر در گرسنگی به فکر فقرا می افتد و درد آنان را بهتر لمس می کند.و روزه طاقت و استقامت انسان را در برابر امراض و نا ملایمت های زندگی بالا مببرد.و انسان را صبور و قانع می کند. و اراده انسان را در برابر گناه مستحکم می کند. و شیطان نمی تواند او را وسوسه کند. و در نهایت روزه یک عبادت واجب و اجر اخروی دارد.
نقش کبد و آب در روزه داری.و فوائد روزه:
البته که هدف خداوند از روزه بالا بردن تقوا و تقویت روح و اراده بشر بوده است اما در کنار اجر اخروی .پاداش و فوائد دنیوی و جسمی هم دارد. از جمله مطلب فوق.در روزه داری کبد نقش یک پالایشگاه دو طرفه را بازی می کند. از سحر تا چند ساعت که غذا در سیستم گوارش انرژی دارد. جذب و به گلوکز تبدیل و مازاد آن را به چربی تبدیل و در انساج ذخیره میشود. و اما از زمانی که دیگر غذایی در معده و روده نبود.کار کبد برعکس میشود. و از چربیهای ذخیره شده در خون و انساج استفاده کرده.و تبدیل به گلیکوژن و به مصرف سلولهای بدن میرساند. در کنار این فعالیت کبد .نقش آب مهم است. اگر بخاطر کم آبی خون غلیظ شود کار کبد مشکل می شود.!! پس روزه داران عزیز نگران کمبود مواد غذایی در روزه داری نباشند چون به اندازه کافی برای بیش از یکماه در بدن هر انسان ذخیره چربی وجود دارد. و اما باید بیشر نگران کم آبی بدن بود .و حداقل پنج لیوان آب در طول شب بیاشامید.و توجه فرمائید که آب و مابعات را همراه غذا نخورید.که باعث ترش کردن و بد هضمی می شود.با فاصله نیم ساعت بعد از غذا آب بنوشید.
وقتی سالی یک ماه روزه بگیریم .چربی های کهنه و پیر که می توانند عامل بیماریهائی نظیر سرطان و سیروز کبدی و چربی خون و سکته مغزی و قلبی و دیابت و.......باشند.به مصرف میرسد و بعد از ماه مبارک رمضان به تدریج کبد چربی نو در بافتهای بدن جایگزین می کند.که چربی های نو خیلی خطرناک نیستند.و اگر هر ساله روزه تکرار شود. و در طول 11 ماه رعایت غذایی داشته باشیم. ان شا الله کمتر مریض می شویم.


روشی برای روزه داری آسان:
مسئله اصلی آب است نه غذا.! دوم اعتقاد به وجوب روزه.!!

هر انسان در روز تابستان به حداقل 5 لیوان آب نیاز دارد.اگر روزه دار 3لیوان فبل از افطار بنوشد.و بعد از نیم ساعت غذا بخورد.و 2 لیوان ویا بیشتر بعد از افطار تا قبل از سحر بنوشد.و بعد از سحری آب نخورد .آب مورد نیاز در کل انساج بدن ذخیره شده و در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد. و مشکلی پیش نمی آید.در مورد غذا .هیچ بدنی نیست که برای یک روز در انساج خود چربی به اندازه کافی نداشته باشد.! فقط کمی تحمل می خواهد که با تمرین امکان پذیر است.و نکته دیگر سوزش سر معده است که نباید تا نیم ساعت بعد از خوردن غذا آب و مایعات خورد. شما هم امتحان کنید. ان شا الله موفق خواهید شد.