آرایش زنان ایرانی

خبرگزاری فرانسه می نویسد : مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است.

گزارشی از سنت آرایش زنان ایرانی: از خواب که بیدار می شوند جلوی آیینه می ایستند


بر اساس این گزارش کمپانی فرانسوی لانکوم که زیر مجموعه کمپانی عظیم اوریال است ،  از سال 2010 در ایران شرکت توزیع کننده رسمی دارد و هم اکنون در کل ایران بیش از 20 مرکز فروش دارد.

یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگ برای ماست که ارزش آن سالانه صدها میلیون دلار است.

با این حال خبرگزاری فرانسه می نویسد: تنها 40 درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می شود  و 60 درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد : در یک کشور تحت تاثیر تحریم ها و  مشکلات اقتصادی هر چند تامین و تهیه لوازم آرایشی گران به نظر برسد اما این کار به عنوان مرهمی کوچک برای زنان برای فرار از مشکلات روزمره زندگی شان است.
 

/ 0 نظر / 17 بازدید